Koda ravnanja partnerja je niz smernic, ki določajo etične in pravne standarde, ki jih od svojih poslovnih partnerjev pričakuje Akciju sabiedriba „ELKO Grupa“ in njene podružnice (v nadaljevanju tudi „ELKO Group“ ali „ELKO“). Koda je zasnovana za spodbujanje poštenega in etičnega ravnanja ter zagotavljanje skladnosti z vsemi veljavnimi zakoni, pravili in predpisi na področju delovne prakse, človekovih pravic, varstva okolja in protikorupcijskih ukrepov.
V skladu s to Kodo ravnanja partnerja morajo vsi, povezani s skupino ELKO, spoštovati standarde, določene v tej kodi.
Koda ravnanja partnerja velja za vse dobavitelje, distributerje, veletrgovce, prodajalce, prodajne agente in druge poslovne partnerje skupine ELKO.
Z podpisom tega dokumenta potrjujete, da kot sodelujoči partner koncerna ELKO Group:
- boste delovali v skladu z zahtevami, določenimi v Kodeksu ravnanja partnerja;
- se strinjate, da boste svoje zaposlene, agente, predstavnike, podizvajalce ali druge vključene tretje osebe obvestili o zgoraj omenjenih standardih Kodeksa ravnanja partnerja in si prizadevali zagotoviti, da te osebe in stranke spoštujejo in se držijo teh standardov;
- dovolite, da ELKO Group ali neodvisni revizor v skladu z dogovorom med ELKO Group in vami kot sodelujočim partnerjem, če obstaja razlog za domnevo, da je bil Kodeks ravnanja partnerja kršen, preveri skladnost s Kodeksom ravnanja partnerja z izvajanjem ustreznih ukrepov, kot so revizija, ocena, inšpekcija, preiskava in/ali pregled. ELKO Group bo predhodno pisno obvestila o izvajanju takšnih ukrepov, razen če obstaja neposredna grožnja, in bo izvajala takšne ukrepe na način, ki ne bo vplival na vaše običajno poslovanje. Tako ELKO Group kot vi, kot sodelujoči partner, boste poravnali svoje stroške, povezane s takimi dogodki.
Kot partner priznavate, da je spoštovanje Kodeksa ravnanja partnerja ključnega pomena za ELKO Group. Neupoštevanje le-tega se bo štelo za resno kršitev, zaradi katere lahko ELKO Group ponovno preuči vašo primernost kot sodelujočega partnerja na ravni celotnega koncerna ELKO Group.
ELKO Group sama in od svojih sodelujočih partnerjev pričakuje, da so zavezani odgovornemu poslovanju in spoštovanju številnih mednarodnih deklaracij, konvencij in smernic o človekovih pravicah, delavskih pravicah in pogojih, okoljski odgovornosti in protikorupciji. Te vključujejo:
- Splošna deklaracija človekovih pravic Združenih narodov
- Temeljne konvencije Mednarodne organizacije dela
- Smernice OECD za večnacionalna podjetja
- Smernice Združenih narodov za podjetništvo in človekove pravice
- Načela globalnega dogovora Združenih narodov
- Načela o otrokovih pravicah in podjetništvu
Spoštovanje človekovih pravic za vse zaposlene.
V skladu s Smernicami Združenih narodov za podjetništvo in človekove pravice se partner zavezuje k spoštovanju človekovih pravic v okviru svojih poslovnih operacij. Vsi zaposleni morajo biti obravnavani s spoštovanjem in dostojanstvom ter imajo pravico do temeljnih človekovih pravic. V zvezi s tem, ob upoštevanju veljavnih nacionalnih zakonov in predpisov, ki lahko zahtevajo višje standarde od tistih, določenih spodaj (v tem primeru se uporablja tak standard):
BREZPLAČNO DELO
Prisilno, zavezano (vključno z delovno obveznostjo za dolg) ali služnostno delo, prisilno ali izkoriščevalsko zaporniško delo, suženjstvo ali trgovina z ljudmi ni dovoljeno.
OTROŠKO DELO
Naše notranje politike in delovne prakse so v celoti skladne z nacionalnimi in mednarodnimi delovnimi zakoni, ki strogo prepovedujejo otroško in prisilno delo.
OSNOVNI POGOJI
Delovni čas
Delovni čas ne sme presegati največje dovoljene dolžine, določene z lokalno zakonodajo. Vse nadure morajo biti prostovoljne.
Plače in ugodnosti
V skladu z zakonom (minimalne plače, nadure, zakonsko določene ugodnosti). Zunanje delovne sile v skladu z zakonom.
Vsem zaposlenim zagotovite plačo, ki zadostuje za zadovoljevanje osnovnih potreb zaposlenih in omogoča nekaj diskrecijskih dohodkov, pri čemer se, kjer je primerno, plača določi na podlagi meril, določenih v kolektivnih pogodbah.
Nediskriminacija
Vzpostaviti strogo politiko nediskriminacije v okviru zaposlovanja ter v vsakodnevnih delovnih situacijah. Vsi naj bodo obravnavani enako ne glede na raso, spol, spolno identifikacijo, spolno usmerjenost, narodno poreklo, materni jezik, veroizpoved, starost, invalidnost, zakonski stan, državljanstvo, genetske podatke, nosečnost ali katerokoli drugo značilnost, zaščiteno z zakonom.
Svoboda združevanja
Priznavati pravico zaposlenih do svobodnega oblikovanja in pridruževanja sindikatom ali podobnim organizacijam predstavnikov zaposlenih ter do kolektivnih pogajanj.
Ne sme se kaznovati, preganjati, diskriminirati ali nadlegovati zaposlenih, ko se pridružijo sindikatu ali delujejo kot predstavniki zaposlenih.
Vzdrževati učinkovit in zaupni mehanizem za reševanje pritožb, ki omogoča odprto komunikacijo med vodstvom in delavci, zgodnje, odprto in informirano obravnavanje skrbi ter spodbuja zaposlene k uporabi mehanizmov za reševanje pritožb brez strahu pred kaznovanjem ali povračilnimi ukrepi.
V skladu z mednarodnimi standardi za varnost in zdravje pri delu se partner zavezuje, da bo zagotavljal in vzdrževal varno in zdravo delovno okolje za svoje zaposlene, obiskovalce, izvajalce in vse podizvajalce, ki delajo v njegovem imenu. V zvezi s tem, ob upoštevanju veljavnih nacionalnih zakonov in predpisov, ki lahko zahtevajo višje standarde od tistih, določenih spodaj (v tem primeru se uporablja tak standard).
VARSTVO PRI DELU
Nevarnosti za zdravje in varnost
Nasloviti nevarnosti in tveganja na delovnem mestu z ustreznimi in relevantnimi ukrepi, kot so primerni osebni zaščitni ukrepi ter naprave za preprečevanje in zaščito.
Zagotoviti, da imajo zaposleni, obiskovalci, izvajalci in vsi podizvajalci, ki delajo v imenu partnerja, brezplačen dostop do teh varnostnih ukrepov ter da so dovolj usposobljeni za njihovo uporabo.
Usposabljanje in ozaveščanje o izrednih razmerah
Biti sposoben prepoznati in se odzvati na morebitne izredne situacije z vzpostavitvijo ustreznih in primernih ukrepov.
Redno usposabljati zaposlene o odzivnosti v izrednih razmerah.
Pogoji na delovnem mestu
V skladu z mednarodnimi standardi za varnost in zdravje pri delu se partner zavezuje, da bo zagotavljal in vzdrževal varno in zdravo delovno okolje za svoje zaposlene, obiskovalce, izvajalce in vse podizvajalce, ki delajo v njegovem imenu.
DOVOLJENJA IN POROČANJE
Vsa potrebna okoljevarstvena dovoljenja (npr. spremljanje izpustov), odobritve in registracije je treba pridobiti, vzdrževati in redno posodabljati ter se držati njihovih operativnih in poročevalskih zahtev.
NEVARNE SNOVI
Kemikalije, odpadki in drugi materiali, ki predstavljajo nevarnost za ljudi ali okolje, morajo biti identificirani, označeni in upravljani tako, da se zagotovi njihovo varno ravnanje, premikanje, shranjevanje, uporaba, recikliranje ali ponovna uporaba ter odstranjevanje.
RAVNANJE Z ODPADKI
Udeleženci morajo uvesti sistematičen pristop za prepoznavanje, upravljanje, zmanjšanje ter odgovorno odstranjevanje ali recikliranje trdnih odpadkov (nevarnih).
ODGOVORNO PRIDOBIVANJE MINERALOV
Partnerji morajo sprejeti politiko in izvajati skrbni pregled glede izvora in verige nadzora tantala, kositra, volframa in zlata v izdelkih, ki jih proizvajajo, da razumno zagotovijo, da so pridobljeni na način, ki je skladen s Smernicami za odgovorne dobavne verige mineralov iz območij, prizadetih zaradi konfliktov, in visokotveganih območij Organizacije za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD) ali z enakovrednim in priznanjem okvirjem za skrbni pregled.
IP
Pravice intelektualne lastnine je treba spoštovati, prenos tehnologije in znanja je treba izvajati na način, ki varuje pravice intelektualne lastnine, in podatke strank ter dobaviteljev je treba zaščititi.
ZASEBNOST
Udeleženci se morajo zavezati k varovanju upravičenih pričakovanj glede zasebnosti osebnih podatkov vseh, s katerimi poslujejo, vključno z dobavitelji, strankami, potrošniki in zaposlenimi. Udeleženci morajo upoštevati zakone in regulativne zahteve glede zasebnosti in varnosti informacij, ko se osebni podatki zbirajo, shranjujejo, obdelujejo, prenašajo in delijo.
POŠTENE PRAKSE
Odločitev za pošteno poslovanje vključuje, vendar ni omejena samo na, spoštovanje poštenih poslovnih, oglaševalskih in konkurenčnih standardov.
PROTIKORUPCIJA IN PODKUPNINE
Nobena oblika izsiljevanja in podkupovanja, vključno z neprimernimi ponudbami za plačila posameznikom, ki opravljajo delo za ELKO Group, ne bo tolerirana. ELKO Group pričakuje, da bodo partnerji spoštovali najvišje standarde moralnega in etičnega ravnanja, spoštovali lokalne zakone in se vzdržali vseh oblik koruptivnih praks, vključno z izsiljevanjem, goljufijami ali podkupovanjem, vsaj v najosnovnejši obliki.
Ta dokument velja od 14. novembra 2023.